Read Accessibility Statement

Stonewashed Linen Bed Bundle

solid-sand
Free U.S. Shipping & Easy Returns

Organic textures. Laid-back appeal. Effortlessly luxurious. Our linen bedding is, in a word, heavenly. And it’s the softest we’ve ever felt– each piece is stonewashed to ensure it’s the softest you’ll ever touch. And the best part? It only gets softer with time (that is, every single time you wash it).

Set includes:
- 1 sheet set (1 flat sheet, 1 fitted sheet, 2 pillowcases)
- 1 duvet cover
- 2 extra pillowcases

Made using only the finest French flax and woven in the oldest, family-run linen mill in Portugal, each piece is Oeko-Tex® certified and made sustainably in a fair-trade environment.

Want to see our bedding for yourself? Go on and test out our linen fabric swatches.

  • 100% French flax; woven to 160 g/sm

  • Portugal

  • We offer free 30-day returns for bedding & towels. Please return items unwashed & in original packaging.

Machado Linen Mill

Machado Linen Mill image
“Our linens are known to be so special that they are given as the standard wedding gift in Portugal. We love being known for that.”
Learn More

152

41° 22’ 08'' N
08° 22’ 49'' W

Made with higher standards. We preserve artisan craft by paying wages that average 2x the fair trade requirement.

Our linen is machine washable. Wash on the gentle cycle with like colors and using a mild, liquid laundry detergent. Do not bleach. Tumble dry on low heat, and remove promptly. Avoid bleaching agents and personal care products that contain benzoyl peroxide or alpha hydroxy acids.


Some shedding does occur in the natural life cycle of linen, especially as it softens with age. We recommend using Wool Dryer Balls to help increase fluffiness, or a few extra washes on cold and tumble dries to speed up the process.


Linen naturally has a more relaxed look that does not require ironing. However, if you would like more structure - iron with warm heat on the milder “linen” setting.

  • Always free shipping within the continental U.S.

  • Exchanges and returns for store credit are free.

    Prefer a refund? A single re-stocking fee will apply:
    $0 (no fee) for just bedding and/or towels
    $25 for most other returned orders
    $65
    if your return includes oversized items (area rugs, furniture, mirrors)

    Easy returns within 30 days of delivery.

To view our full shipping & returns policy, click here.

Customer Reviews
Customer Reviews
4.3 Based on 190 Reviews
5 ?
68% 
129
4 ?
12% 
23
3 ?
6% 
12
2 ?
5% 
9
1 ?
9% 
17
Write a Review Ask a Question

Thank you for submitting a review!

Your input is very much appreciated. Share it with your friends so they can enjoy it too!

Filter Reviews:
CG
09/29/2021
Cori G.
United States United States
We love these sheets so much that we ordered three sets

They are the softest sheets. We love them and the look great too.

TS
09/24/2021
Tyler S.
United States United States
Great product and excellent customer service.

Exactly as it’s described and worth the price. I’ve received several compliments on the look and feel of the sheets and duvet cover. Highly recommended and will purchase more products from citezenry.

JH
08/24/2021
Jared H.
United States United States
Linen sheets so soft they make soft sheets feel not soft.

Sheets that arrive soft and only get better with time, what’s not to like. Quality is as expected, excellent.

PE
08/23/2021
Paula E.
United States United States
Stonewashed linen bundle

I wish I could leave a good review, however, this was ordered quite some time ago and keeps getting delayed! Now I’m told it will probably be the end of September. Frustrating to say the least.

10/14/2021
The Citizenry

Hi Paula, Thanks for your feedback. We are so sorry to hear you have not yet received your bedding. These continued delays are certainly not our intention, and we really apologize that this has been delayed multiple times for you. I hope you'll believe us when we say these are in no way indicative of our normal shipping times. We hope to make it up to you in the future, and want to assure you this bedding is worth the wait! Best, The Citizenry Team

AM
08/11/2021
Andrew M.
United States United States
Fire emoji

Looks great feels great. Kinda expensive but worth every penny

BP
08/06/2021
Blake P.
Hong Kong Hong Kong
Horrible customer service

I have been very dissatisfied with this company which is very unfortunate as I love the products. Products are great. But I purchased these sheets at the beginning of May while they were in stock and ready to ship and here it is the 6th of August and I have still not received any of my items. When I contacted customer service they were quick to send a blanket reply saying sorry for the delay. However, they aren’t willing it admit that it is a problem or help fix it so that I can actually get my items already. I think waiting 3 months for an order is beyond acceptable practice. I read reviews on their site that discussed the same issues but I decided to ignore them as I really wanted the products. Sadly I have now learned I should have listened to the previous customer reviews. What a shame to have the makings of a good business but then to fail so horribly when it comes to the actual customer service aspect. Really hope they listen to their customers and learn to improve their operations.

10/13/2021
The Citizenry

Hi Blake, We are so sorry to hear about your less than stellar experience - that is certainly not what we are striving for, and I am really sorry for the extended international transit time you experienced. I see you have been in contact with our team, and I hope your concerns were resolved upon the arrival of your order. Unfortunately widespread delays are happening more frequently due to the global shipping crisis and shortage of international transit options. Despite our best efforts, we have very little control in this matter however we have heard your concerns and appreciate the severity of the circumstances. We have been in contact with our team to address how we can improve the presale experience for our customers. If there is anything we can do to help you going forward, please let us know, and in the meantime enjoy your beautiful Stonewashed Linen Bedding. Sincerely, The Citizenry Team

Size Guide
Full
Duvet Cover 90"Lx90"W
Fitted Sheet 75"Lx54"Wx15"D
Flat Sheet 98"Lx86"W
4 Pillowcases 20"Lx27"W
Queen
Duvet Cover 90"Lx90"W
Fitted Sheet 80"Lx60"Wx15"D
Flat Sheet 104"Lx92"W
4 Pillowcases 20"Lx27"W
King
Duvet Cover 106"Lx90"W
Fitted Sheet 80"Lx76"Wx15"D
Flat Sheet 110"Lx104"W
4 Pillowcases 20"Lx37"W
Cal King
Duvet Cover 106"Lx90"W
Fitted Sheet 84"Lx72"Wx15"D
Flat Sheet 110"Lx104"W
4 Pillowcases 20"Lx37"W

Note: Our fitted sheets are a roomy 15" deep so they work with any mattress depth. If your mattress is shorter than standard, you may have a looser fit.