Read Accessibility Statement

Stonewashed Linen Bed Bundle

graphite-stripe
Free U.S. Shipping & Easy Returns

Organic textures. Laid-back appeal. Effortlessly luxurious. Our linen bedding is, in a word, heavenly. And it’s the softest we’ve ever felt– each piece is stonewashed to ensure it’s the softest you’ll ever touch. And the best part? It only gets softer with time (that is, every single time you wash it).

Set includes:
- 1 sheet set (1 flat sheet, 1 fitted sheet, 2 pillowcases)
- 1 duvet cover
- 2 extra pillowcases

Made using only the finest French flax and woven in the oldest, family-run linen mill in Portugal, each piece is Oeko-Tex® certified and made sustainably in a fair-trade environment.

Want to see our bedding for yourself? Go on and test out our linen fabric swatches.

  • Full - Duvet Cover (90"L x 90"W), Fitted Sheet (75"L x 54"W x 15"D), Flat Sheet (98"L x 86"W), Standard Pillowcases (20"L x 27"W)
    Queen - Duvet Cover (90"L x 90"W), Fitted Sheet (80"L x 60"W x 15"D), Flat Sheet (104"L x 92"W), Standard Pillowcases (20"L x 27"W)
    King - Duvet Cover (106"L x 90"W), Fitted Sheet (80"L x 76"W x 15"D), Flat Sheet (110"L x 104"W), King Pillowcases (20"L x 37"W)
    NOTE - Our fitted sheets are a roomy 15" deep so they work with any mattress depth. If your mattress is shorter than standard, you may have a looser fit.

  • 100% French flax; woven to 160 g/sm

  • Portugal

  • We offer free 30-day returns for bedding & towels. Please return items unwashed & in original packaging.

Machado Linen Mill

“Our linens are known to be so special that they are given as the standard wedding gift in Portugal. We love being known for that.”
Learn More

152

41° 22’ 08'' N
08° 22’ 49'' W

Made with higher standards. We preserve artisan craft by paying wages that average 2x the fair trade requirement.

Our linen is machine washable. Wash on the gentle cycle with like colors and using a mild, liquid laundry detergent. Do not bleach. Tumble dry on low heat, and remove promptly. Avoid bleaching agents and personal care products that contain benzoyl peroxide or alpha hydroxy acids.


Since linen is a natural fiber, it will shed at first – this should stop after a few washes though. We recommend using Wool Dryer Balls instead of dryer sheets to reduce waste and increase fluffiness.


Linen naturally has a more relaxed look that does not require ironing. However, if you would like more structure - iron with warm heat on the milder “linen” setting.

  • Always free shipping within the continental U.S.

  • Exchanges and returns for store credit are free.

    Prefer a refund? A single re-stocking fee will apply:
    $0 (no fee) for just bedding and/or towels
    $25 for most other returned orders
    $65
    if your return includes oversized items (area rugs, furniture, mirrors)

    Easy returns within 30 days of delivery.

To view our full shipping & returns policy, click here.

Added to your bag!

Customer Reviews
Customer Reviews
4.5 Based on 112 Reviews
Write a Review Ask a Question
  • Reviews
  • Questions

Thank you for submitting a review!

Your input is very much appreciated. Share it with your friends so they can enjoy it too!

Filter Reviews:
BW
11/25/2020
Blair W.
United States United States
Amazing sheets

Expensive for sure but honestly worth it. The sheets have been getting softer with each wash and I know we’ll have them for years! We liked them so much we bought them for every room.

SM
11/18/2020
Sarah M.
United States United States
Life changing sheets. Honestly

These sheets truly changed how I feel about my bed being in bed and therefore changed how I feel about my body and my life. I have always preferred crisp cotton white sheets but the linen makes me never want to get out of bed. The soft wash of colors, the roomy fit Amazing

JJ
11/18/2020
Jack J.
United States United States
Amaaaazing

Better than expect and softer with every wash. Love.

M
11/10/2020
Megan
United States United States
Beautiful but doesn't stay closed

I love this duvet but the buttons don't stay closed. My duvet basically falls out of it every night rendering it useless. A zipper or larger/more buttons would be a good iteration to make this worth the cost, but my Target duvet performs better than this for far less cost.

11/19/2020
The Citizenry

Megan, Thank you for your note, although we’re so sorry you had issues with the buttons of your duvet cover staying closed. This is something we’ve been working with our partners on, to ensure that it does not happen again going forward. So we certainly appreciate you bringing it to our attention. We spoke with our Client Experience Team and are happy to hear you were sent a replacement cover in the meantime! We hope your new duvet has aligned with your expectations, as well as proven the quality and craftsmanship of our artisan partners’ work. Sincerely, The Citizenry Team

AW
11/06/2020
Austin W.
United States United States
One really bad flaw

Love the fabric, but this is by far the worst linen duvet ive ever owned (out of 3). Buttons are tiny and come undone very easily. One has fallen off already as well. When they are fully buttoned the duvet is very visible because it pokes out the gaps. Expected way better for $300.

11/19/2020
The Citizenry

Austin, Thank you for your note, although we’re truly sorry to hear our bed bundle did not align with your expectations. We always want people to love what’s in their homes, and to know we missed the mark here is disappointing to say the least. Our Client Experience Team will be reaching out to see how we can make this right for you. We hope we’re able to prove the quality of our artisan partners’ work to you in the future. Sincerely, The Citizenry Team