Read Accessibility Statement

Adra Accent Rug

sandstone
Free U.S. Shipping & Easy Returns

Modern monochrome meets luxurious texture in this handwoven wool rug. Made using the finest quality sheep’s wool, this rug is durable, subtly stunning, and makes itself at home anywhere you style it (read: anywhere you want to up the cozy factor).

Each rug is handwoven by 14 master artisans in Bhadohi, India. From start-to-finish, it takes five days to complete, all made in a fair trade environment.

We recommend using a rug pad to reduce wrinkles and slippage.

Note: To make the 2’x3’ or 3’x5’ rug a wall hanging, add our custom maple wood wall hanger.

Unsure of what size rug you need? Visit our rug size and style guide for more information.

  • Accent Rug - 2’ x 3’, 3’ x 5’, 4’ x 6’

    Runner - 2.5’ x 8’


    Rug Thickness : 3/4'' Total- (1/4'' flatweave with a pile 1/2'' high)

  • 100% New Zealand Wool

  • Sandstone (linen cream) or Midnight (dark slate blue)

  • India

  • 5 days

Weavers of Bhadohi

Weavers of Bhadohi image
“If there’s one thing we know, it’s how to make rugs.”
Learn More

14

25° 23' 14'' N
82° 34' 04'' E

Fair Trade. Guaranteed. 100% of our products are made with a process guaranteed by the World Fair Trade Organization.

Our rugs are handcrafted to last a lifetime, made using the highest quality natural fibers – no synthetic materials like viscose, rayon, or polyester are used.

Basic care:

Because each rug is handcrafted with only natural materials and hand-trimmed to the desired pile height, it is normal to see loose fibers or shedding in the first six months. 


Vacuum lightly at least once a week using only low suction and no beater brush, as this may damage the rug. More frequent vacuuming will help prevent shedding.


Avoid placing rugs in prolonged direct sunlight as this can cause fading.


Rotate your rug every 3-6 months. This will help prevent excessive wear and fading in one area.


The use of a rug pad will keep your rug lying smooth and flat and will help prevent slippage.


Treating stains:

Blot spills immediately with a clean cloth - act quickly to prevent drying. Avoid harsh chemicals and household cleaners as they may damage or fade the rug. When in doubt, professional cleaning is always best.


  • Always free shipping within the continental U.S.

  • Exchanges and returns for store credit are free.

    Prefer a refund? A single re-stocking fee will apply to returns within 30 days:
    $0 (no fee) for just bedding and/or towels
    $25 for most other returned orders
    $65
    if your return includes oversized items (area rugs, furniture, mirrors)

    White glove delivery items are handled separately and have a 15% re-stocking fee.

To view our full shipping & returns policy - click here.

Customer Reviews
Customer Reviews
4.8 Based on 14 Reviews
5 ★
86% 
12
4 ★
7% 
1
3 ★
7% 
1
2 ★
0% 
0
1 ★
0% 
0
Write a Review Ask a Question

Thank you for submitting a review!

Your input is very much appreciated. Share it with your friends so they can enjoy it too!

Filter Reviews:
LL
07/05/2022
Lauren L.
Canada Canada

Rug

Love this rug in midnight , it’s very cosy underfoot and gorgeous!

JM
01/29/2022
Jenn M.
United States United States

Color is too tan. I’m returning, but please read…

I bought this accent rug in a 2x3 for next to my bed. The rug is absolutely gorgeous, but the color is too dark tan for my space. Someone in an earlier review mentioned the shade compared to a dark Northeastern beach sand rather than a Caribbean light sand beach. I agree completely. The rug itself though is beautiful and the raised pile is very soft and plush and I love the pattern! I’m very bummed it’s too dark for my space, because I want to put my feet on it every morning. Very sadly I need to return. Still gets a 5 star for pure quality!! I added a photo of the rug in pure daylight surrounded by a few pillows that I also got from The Citizenry… I’m hoping this will help other see the contrast of the color.

02/14/2022

The Citizenry

Hi Jenn, Thank you for your review- your detailed feedback is so helpful as we continue to grow! We’re so sorry to hear that this rug did not align with your expectations when it arrived. While, yes, color variations can occur due to the natural dyes used, we want you to love everything in your home. Especially when it comes to a room-maker like this rug. Our Client Experience Team would be happy to assist in picking out a new rug or help in any other way they can. Please feel free to reach out to assstant@the-citizenry.com any time! Sincerely, The Citizenry Team

GA
01/24/2022
Giulia A.
United States United States

Soft and Sophisticated

I absolutely love this runner. It is a really soft cream color that goes well on my light-colored wood floors. It is so soft on my feet and looks really polished and sophisticated in my apartment.

AC
10/25/2021
Abigail C.
United States United States

Amazing!

It is super thick and high quality material!

JS
06/07/2021
Julia S.
United States United States

Very unhappy with color and quality. Trying to return but have not been able to reach anyone.

Color was completely different from the photo. The photo showed a white / bone white. The rug was actually very tan.

07/28/2021

The Citizenry

Hi Julia, We’re so sorry to hear that this rug did not align with your expectations when it arrived and that you have experienced any difficulties contacting our team. While, yes, color variations can occur due to the natural dyes used, we want you to love everything in your home. Especially when it comes to a room-maker like this rug. We’re happy to see our team was able to assist you in returning this for a refund. Our Client Experience Team is always happy to help in picking out a better match in the future! Sincerely, The Citizenry Team

M
02/23/2021
Mehta
United States United States

The product might be good but the customer service is terrible! I am yet to receive my refund.

The look and feel is good but the midnight color can show a lot of dirt. The size is good for a room but I wanted something for a bathroom , more runner and this didn’t serve me.

04/05/2021

The Citizenry

Hi Mehta, We are so sorry to hear about your less than stellar experience - that is certainly not what we are striving for. We took a look at your order, and it shows you have been in contact with our client experience team and have been issed a refund. Thank you for caring enough about our brand to let us know about the issue so we could work to make it right. I understand that our team has sent a small gift to your inbox but please reach out to us at assistant@the-citizenry.com if there is anything further we can do, we are always happy to help! Best, The Citizenry Team

White Glove Shipping Notice Icon

White Glove Service

This piece is delivered to your home by our premium White Glove Service. 

In-stock items are expected to be delivered within 4-6 weeks from your order. Delivery timelines for custom furniture may vary. Your dedicated two-person team will deliver this product to your door, unpack your item in the room of your choice, and remove all packaging materials upon your approval. Flat rate delivery fees start at $150. For more information, please review our FAQ section.

Please note that any white glove items will ship separately from the rest of your order. However, all white glove items within your order will be held to ship together. All deliveries and appointments are managed by our partner, Yellow Logistics.